0

Syntezatory

Sequential OB-6 - Analogowy syntezator polifoniczny 6-głosów

Sequential OB-6 - Analogowy syntezator polifoniczny 6-głosów
ocenaocenaocenaocenaocena
Cena: 14 499,00 PLN
Producent: Inne...
Model: SEQ DSI-2700
Status: DOSTEPNY w magazynie wysylkowym (wysylka 72h)
Opis produktu
Dwie legendy. Jeden instrument
OB-6® stanowi efekt jedynej w swoim rodzaju współpracy dwóch najbardziej wpływowych projektantów w historii syntezatorów polifonicznych: Dave’a Smitha i Toma Oberheima. Brzmienie OB-6 przyjmuje klasyczny, właściwy dla projektów Toma Oberheima, wyrazisty charakter. Bierze się on z zastosowania prawdziwie sterowanych napięciem oscylatorów, 2-biegunowego filtra i wzmacniaczy. W OB-6 te klasyczne rozwiązania zostały wzbogacone o nowoczesne ulepszenia, takie jak trzymające poziom studyjnej jakości efekty, polifoniczny sekwencer krokowy, arpeggiator i wiele innych. Żaden inny nowoczesny polifoniczny analogowy syntezator nie może pochwalić się takim rodowodem ani tak masywną, bezpośrednią sygnaturą dźwiękową.
 
Klasyczne brzmienie SEM
Silnik brzmieniowy OB-6 jest inspirowany architekturą oryginalnego modułowego syntezatora analogowego SEM autorstwa Toma Oberheima. SEM (Synthesizer Expansion Module) stanowi rdzeń uznanych 4-głosowych i 8-głosowych syntezatorów Toma. Posiada dwa dyskretne, sterowane napięciem oscylatory (oraz suboscylator) – osobno na każdy głos z bezstopniowo zmiennymi kształtami fal (do wyboru piłokształtny i impulsowy o zmiennej szerokości, oraz fala trójkątna na oscylatorze 2). Klasyczny, inspirowany konstrukcjami Oberheima, dwubiegunowy rezonansowy filtr aktywny SFV, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, górnoprzepustowym, pasmowo-przepustowym i notch. Wraz ze sterowanymi napięciem wzmacniaczami otrzymujemy w pełni analogowy tor sygnału.
 
Podwójne efekty
Podwójna sekcja efektów zawiera studyjnej jakości pogłosy, delaye (standardowy i BBD), chorus, flangery oraz wiernie odtworzone z oryginału Toma phase shifter i modulator pierścieniowy. Chociaż same efekty są cyfrowe, z rozdzielczością 48 kHz 24-bit, jednak prawdziwy bypass zachowuje w pełni analogowy tor sygnału.
 
X-Mod i polifoniczne sekwencjonowanie krokowe
OB-6 ma także na swoim wyposażeniu modulator X-Mod, który znacząco poszerza paletę barw i ułatwia tworzenie dramatycznych i niekonwencjonalnych brzmień. Źródłami modulacji są obwiednia filtra i oscylator 2, oba narzędzia z regulacją dwubiegunową. Ich destynacjami są: częstotliwość oscylatora 1, kształt fali oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, częstotliwość odcięcia filtra i tryb pracy filtra. Polifoniczny sekwencer krokowy udostępnia do 64 kroków i umożliwia wprowadzenie do 6 nut na krok. Można tworzyć sekwencje polifonicznie, z pauzami i synchronizować je z zewnętrznym zegarem MIDI. W pełni funkcjonalny arpeggiator można również zsynchronizować z zewnętrznym zegarem MIDI. Tryb Unison oferuje możliwość konfigurowania liczby głosów (1-6 głosów), pamięć akordów i tryby klawiszowe.
 
Łatwy do programowania
Wyposażony w gałki funkcyjne przedni panel OB-6 zapewnia dostęp do praktycznie wszystkich funkcji na wyciągnięcie ręki. Instrument zawiera 500 stałych programów fabrycznych i 500 programów użytkownika z możliwością wielokrotnego zapisu. Włączenie przycisku Manual wprowadza panel w tryb „na żywo”, w którym brzmienie OB-6 odpowiada na bieżąco wprowadzanym ustawieniom gałek i przełączników. W tym trybie to, co widzisz, staje się dokładnie tym, co słyszysz.
 
Łatwy do grania
Cała ta analogowa potęga mieści się w czterooktawowej, półważonej klawiaturze wyposażonej w kontrolę siły nacisku i kanał aftertouch, czyniąc z OB-6 instrument idealny zarówno do studia, jak i na scenę.
 
SPECYFIKACJA
  • Oscylatory
    • Dwa dyskretne, sterowane napięciowo oscylatory VCO – na każdy głos,
    • Bezstopniowa zmiana kształtu fali (piłokształtny i impulsowy o zmiennej szerokości, oraz fala trójkątna na oscylatorze 2) – w każdym oscylatorze,
    • Regulacja szerokości impulsu dla każdego oscylatora z osobna,
    • Twarda synchronizacja: oscylator 1 synchronizuje się do oscylatora 2,
    • Suboktawowy generator przebiegów prostokątnych (oscylator 1) – na każdy głos,
    • Tryb niskich częstotliwości (oscylator 2),
    • Śledzenie klawiatury (keyboard tracking): włączone/wyłączone (oscylator 2),
    • Regulowana wartość przestrojenia oscylatora, zwiększająca niestabilność strojenia – od subtelnego do ekstremalnego
  • Mikser
    • Wartość oscylatora 1
    • Wielkość suboktawy oscylatora 1,
    • Wartość oscylatora 2,
  • Ilość białego szumu
    • Filtr z płynnie zmienną charakterystyką odcięcia
    • Dwubiegunowy, rezonansowy filtr na głos z funkcjonalnością dolnoprzepustową, górnoprzepustową, pasmowoprzepustową i notch inspirowanym oryginalnym filtrem Oberheim SEM,
    • Dwubiegunowy rezonansowy filtr aktywny SFV – na każdy głos, z płynnie zmienianą charakterystyką odcięcia i pracą w trybie dolnoprzepustowym, górnoprzepustowym, pasmowo-przepustowym i notch,
    • Wielkość obwiedni filtra dwubiegunowego,
    • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni,
    • Śledzenie klawiatury (keyboard tracking): wyłączone, częściowe (pół), pełne
  • Obwiednia filtra
    • Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR),
    • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni
  • Obwiednia wzmocnienia
    • Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR),
    • Ustawianie prędkości modulacji obwiedni
  • Oscylator niskiej częstotliwości (LFO)
    • Pięć kształtów fal: sinusoidalny, piłokształtny, odwrócony piłokształtny, kwadratowy i S&H (sample & hold),
    • Synchronizacja zegara (wewnętrzny lub zewnętrzny zegar MIDI),
    • Wartość początkowa (Initial Amount),
    • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, szerokość impulsu oscylatorów 1 i 2, częstotliwość odcięcia filtra, tryb pracy filtra, wzmocnienie
  • X-Mod
    • Źródła: obwiednia filtra (dwubiegunowa) i oscylator 2 (dwubiegunowa),
    • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, kształt fali oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, częstotliwość odcięcia filtra, tryb pracy filtra, filtr od normalnego do pasmowego
    • Aftertouch
    • Źródło: kanał aftertouch (mono) o wartości dwubiegunowej,
    • Destynacje: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, wartość LFO, wartość obwiedni wzmocnienia, wartość obwiedni filtra, tryb pracy filtra
  • Zegar
    • Zegar główny z możliwością nabijania tempa (tap tempo),
    • Sterowanie i wyświetlacz tempa BPM,
    • Synchronizacja zegara MIDI
  • Arpeggiator
    • Możliwość wyboru wartości nuty: nuta szesnastkowa, ósemkowa triola, ósemka, ósemka z kropką, ćwierćnuta,
    • Zakres jednej, dwóch lub trzech oktaw,
    • Tryby w górę, w dół, w górę/w dół, losowy i przypisz
  • Sekwencer
    • Polifoniczny sekwencer krokowy z maksymalnie 64 krokami i pauzami (rests).
  • Efekty
    • Analogowe zniekształcenia stereo,
    • Podwójne efekty cyfrowe z rozdzielczością 24 bit 48 kHz, w tym: reverb (room, hall, plate, spring), delay (szerokopasmowy cyfrowy delay oraz emulacja bucket brigade), chorus, flanger, phase shifter i modulator pierścieniowy,
    • Synchronizacja delay’a,
    • Prawdziwy bypass zachowuje w pełni analogowy tor sygnału, gdy efekty cyfrowe są wyłączone
  • Sterowanie
    • Pełnowymiarowa, półważona, 4-oktawowa klawiatura z kontrolą siły nacisku i funkcją aftertouch,
    • Podświetlane kółka pitch-bend i modulacji,
    • Kółko pitch ze sprężyną, z możliwością wyboru skali dla każdego programu z osobna (od 1 do 12 półtonów w górę i w dół),
    • Narzędzia do transpozycji w zakresie 8 oktaw,
    • Przełącznik Hold zatrzymujący nuty,
    • Polifoniczne portamento,
    • Tryb Unison (monofoniczny) z możliwością konfigurowania liczby głosów od jednego do wszystkich sześciu głosów, z pamięcią akordów i trybami klawiszowymi,
    • Przełącznik Manual: gdy jest włączony, panel przedni jest w trybie „na żywo”: to, co widzisz, jest tym, co słyszysz
  • Zawartość pamięci
    • 500 programów użytkownika i 500 programów fabrycznych w 10 bankach po 100 programów,
    • Bezpośredni dostęp do programów, w tym dostęp jednym przyciskiem do aktualnego zestawu 10 programów
  • Wejście/wyjście
    • Wyjścia lewe/mono i prawe (2 x jack ¼),
    • Wyjście słuchawkowe (stereo, jack 1/4”),
    • Porty MIDI In, Out, przelotowy MIDI Thru,
    • Gniazdo USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI,
    • Wejście dla pedału ekspresji odcięcia filtra,
    • Wejście dla pedału ekspresji głośności,
    • Wejście dla pedału sustain,
    • Wejście przełącznika nożnego start/stop sekwencera
  • Zasilanie
    • Gniazdo IEC AC do podłączenia zasilania z sieci,
    • Urządzenie przystosowane jest do zasilania napięciem z sieci 240 V, 50 – 60 Hz,
    • Maksymalny pobór mocy: 30 watów
  • Dane fizyczne
    • Wymiary (dł. x szer. x wys.): 80.7 cm x 32.3 cm x 11.7 cm,
    • Waga: 9,5 kg,
    • Wykończenie panelu wykonane z orzecha.
Komentarze
Ten produkt nie posiada jeszcze komentarzy
Video